Monday, January 5, 2015

AKU BENCI

ASSALAMMUALIKUM SEMUa

HELLO
wahhh esok dah mula masuk kerja
hati kena mau kuat.dah lama cuti mmg lemau
lagi2 dah dapat rezki cuti lebih

allah perancang terbaik
bagi semua penduduk pantai timur termsuk johor yang terkena banjir
saya doakan anda kembali sihat.bertenaga dan tabah hati

menjalani kehidupan seharian
allahuakbar

rumah dah terbang musnah
baju2 kotor,pinggan mangkuk kena lumpur
bagi yang tiada berkemampuan macam manalah...
nak makan susah
nak dapat air bersih payah
emosi tak terkawal
apatah lagi yang kehilangan anak istri suami keluarga
sedih dan redha
itulah kekuatan umat ISLAM.iman teguh... mungkin pada org macam aku
belum allah uji dengan sedemikian keadaan

tapi aku tahu...mereka semua tabah.walau rebah, takkan berpaling tadah
kerana hakikat allah itu ada, dalam hati dalam jiwa dalam minda

allahuakbar

aku si marhain yang tiada apa2 ni sering berfikir, tatkala melihat banyakkkkkk sgt fitnah
dan tipu daya

aku tak rasa akal fikiran manusia yang menyebar kata dusta ni akal sejengkal cuma
cuma menggunakan nafsu dan mata

tanpa menapis kebenaran.

NAMPAKKAH ENGKAU DIA BEGITU
DENGARKAH ENGKAU ITU YANG DIA KATA
BETULKAH DIA YANG KAU PERKATAKAN
ATAU HANYA TERIMA KATA ORANG

betul boleh dengar tapi belajar jadi matang, belajar cari iman,
SEBAB KO TAK LAMA KAT SNI
DUNIA NI TRANSIT

allahurabbi

kasihani dirimu yang kau telah tempah diri sendiri menjadi club members of HELL
ALLAHURABBI

kasihan engkau,mungkin mungkin mungkin
kau dibesarkan dari kalangan mereka2 yang negatif
tapi aku yakin. ibu dan ayah tidak pernah mendidik kita berdusta dan menabur fitnah

demi kepuasan hati

jadi lihat betapa ALLAH ITU THE ONLY ALMIGHTY
mampu mampu mampu disapu semua yang ada di depan mata
melayangkan segala genap benda
sana sini orang berlari
yang ada anak hilang ayah
yang ada keluarga tak jumpa
yang berkeluarga jadi sebatang kara

JANGAN KITA LETAK DIRI KITA DALAM LEMBAH GELAP
berketuakan iblis yang menjarah pelbagai cara

INSAF DAN TAUBAT
SELAGI MATAHARI BELUM DI BARAT
SELAGI TULISAN AL QURAN MASIH UTUH DI TEMPATNYA
SELAGI TAK TAHU MACAM MANA RUPA DAJJAL DARI JARAK YANG REAL

dah dah dah
fikirkan macam mana nak jadi ahli syurga yang mahal harganya
macam mana nak bantu tanpa harap

aku tak pandai aku tak bijak cuma nak ingatkan sama2
biar ramai bergembira
agar allah tidak murka
kerana kita semua SEMUSLIM
JAGA SESAMA KITA.allahurabi

maaf andai ada khilaf kata sebab aku si rakyat biasa
yang hanya ingat nak sama2 merasa
bagaiman cara sebenar nak tempah syurga.
sama2

masih jauh mohon allah beri kesempatan mencari yang betul
salam takziah
pak lop and pak ngah
dalam kenangan ~~~~~~

MASIH MENCARI~~~~~

AKU BENCI.PADA YANG NEGATIF.
yang dah tahu tapi buat2 tak tahu apatah lagi tak tahu yang tahu buat2 tak tahu

No comments:

Post a Comment