Sunday, December 15, 2013

SEDIH HATI TAPI ada cerita barang melayu barang baik punya

ASSALAMMUALAIKUM

hai kengkawans

tadi tipun mak..
she was at d hospital checking my abah health condition

aduh..tak penah2 abah sakit serius tetiba mak kata abah ada kencing manis n bacaan nya is 15

no good. tetiba rasa stress. selalu aku doakan mak abah sihat
tapi allah lebih mengetahui.
o allah sihatkan abah

mungkin abah tak jaga makan minum
yelah meniaga di pasar malam.minum air manis2 nak lepaskan dahaga
siannyer.

pasni abah kena kaunseling kesihatan dan pemakanan
tadi sempat nagging kat abah..sian nya
dari nada suara abah is unhappy..selama ni sehat je..cuma ada satu masa abah kena batu karang. mak rebuskan chienese herbs.mak aiii semerbak satu rumah.

moga2 ada akak n anak2 kat rumah akan buat abah happy n lupakan pasal penyakit tu. nasib baik mak jenis health concious.so aku harap sgt mak jaga abah.n aku harap one fine day aku dapat duduk bekerja dekat mak n abah supaya dapat jengok depa.

mak setakat ni alhamdullilah,sihat.may allah gives them a great health condition dan umor panjang yang bermanfaat

allah duga pasti ada hikmah.sedihnya

pujuk hati.kadang2 apa yang kita rancang tak jalan seperti yang kita nak.tapi aku tak gemar n nak train hati aku supaya jangan pernah salahkan orang lain kalau kita tak berjaya sebab semua tu allah nak uji dan bagi lebih baik atau aku akan ingatkan diri bahawa itu semua punca dari khilaf aku sendiri dan dosa aku pada allah lebih2 lagi dan dosa aku pada orang.buat orang terasa atau sakit hati. aku minta maaf yer pada yang pernah terasa ngan aku sengaja atau tak.

life in donia ni transit je...tapi walaupun transit kena kreatif macam mana nak cari redha allah.

adalah beberapa program aku nak fikir
nak buat

sebagai muslims dan sehat.. ada duit tapi taklah jutawan...

aku nak sumbang apa pada masyarakat.kalaulah sesapa yang baca ni ada group atau ngo yang jenis social works mungkin boleh bantu aku,sebab aku kadang2 takutlah bila pk apa sumbangan aku atas dunia ni.satu hari ada 24 jam..setiap jam aku guna tuk apa..jihad ke aku...memang belumlah..nak menderma..bolehlah sekadar termampu..tapi benda yang aku boleh buat adalah beri tenaga.so sesapa ada group area pasir gudang...boleh ajak aku.kalau jauh2 susah sikit sebab dah kahwin.pahamkan :)

semalam teman meimei wat keje plus tgk tv after that.then she request for food.sian.cam craving sgt.so aku tgk jam kol 3 pagi..walawehh ngantuk tapi rasa kesian, so aku pun bukak peti ais..goeng nasi..panaskan sup tulang.habis dia makan.lately dia selera..aku suka..tapi suar banyak tak muat.eleh..nak sopink lah tu.sian tgk kasut keje meimei macam dah lama..nantilah tuko baru untuk tahun baru.

tadi masa call mak..kemain sonok cite pasal uzma n muhammad ada kat rumah

siapa uzma n muhammad nanti aku update pasal dorang

k lah korang kita doakan kebaikan tok semua orang eh

joms layan gambo



barang melayu lagi

SATU AKU RESPEK PASAL YOUNGSTERS NOWADAYS

aku admire ngan FA COLLECTION

aku bangga bila ada anak2 muslims meniaga secara halalan toyibban
bukan hanya pada makanan tapi pada service
aku ni teringin sgt nak pakai seluar tapi denim jeans
so ternampak satu page kat fb dan FA collection keluarkan apa yang aku nak
wahh best..aku pun beli...beli sampai 3 kali tapi dapat 2 heheh

jangan konpius sebenarnya 2 pcs tapi penghantaran ke 2 tu ada masalah
almaklumlah aku kan special size

so mintak tuko kecik daro sebelumnya dane alhamdullilah allah permudahkan
aku request n fa hantar balik

siap bagi duit...sampul  untuk repost balik yang lama
aku suka.memudahkan.
semangat macam nilah buat aku rasa barang melayu memang baik punya
so sesapa yang rasa nak berurusan dengan tenang dan beli pakaian yang sopan dan menjaga aurat boleh ke page


TUAN punya sgt friendly dan baik hati
penyanyi binda pun blei telekung kat dia

dulu dia customer aku
buat label ngan aku..nampak tak kat poket suar tu comei je label nya
gambar bawah ye bedah

great pants lembut dan bersize palazzo
siap ada button untuk laras pinggang korang
sedap pakai

sangat2 mesra pembeli
hebat fa

belilah..takde jual palazzo ni kat LEVI's
support malay muslims product k
fa ni tak teragak2 buat keputusan untuk keselesaan customer
aku tabik kot peniaga2 camni..paham perasaan customer
aku doakan dia berjaya dalam bisnes dan mejadi ikon meniaga muslimah
inshaallah

nanti dah pakai aku selfie kat kowangs eh




cerita meimei pagi ini





fresh
semalam potong rambut
nak g bertugas konvo politeknik
abaikan kesepahan di belakang
nampak tabung syiling dalam bekas biskut tu
tu semua simpanan meimei.dia suka menabung
this year kami pakai duit tabung dia cashkan kat bank untuk bagi duit raya anak2 buah
anak buah mei ramai ada kat 80 orang anak buah aku baru 2
heheheheeh dasat oh kalau dia menabung...kira2 this yeray ada dekat rm6-7 ratus syuling je
duit baki balik kedai...balik keje
pomm masuk tabung

saya azmil ... anda nak kaya berjaya
kontek saya hehehe

cepatlah saya dah lambat ni yang...
nada marah...
yelah2 jap kata isteri mithali

sgttttttttttttttttttttt


oklah love ur country
no matter what k


gracias!!!!



























No comments:

Post a Comment