Thursday, December 12, 2013

KO CANTIK KE?

share ni
gigih amek kat fb untuk renungan bersama



SALAM JUMAAT

alhamdullilah atas rahmat dan kurnia allah pada kita semua

kesihatan
kebahagian ap
rezki..boleh makan nasi..ikan goreng.kicap..sedapnyerr

rasanya semua orang boleh faham kenapa aku letak gamba makanan kat header sebab aku adalah FOOD LOVA

so ya itulah saya suka amek gamba makanan
sebab pada aku..eh aku..saya..ntah pape ntah

aku rasa makanan itu adalah satu kesenian
dari start ko pk nak jamah ape- dah satu pergerakan otak..sel bakal membiak
otak ko dah bergerak
pastu ko keluarkan pulak keseronokkan..hormon gembire plak kuar
pastu ko bayangkan apa2 yang sedap
pastu ko pk pulak nak dapat..buat camana
pastu...pastu..pastu...

sedar2 dah ada depan mata..baca bsimillah..makan..makan..makan
tapi lately..aku rasa aku makan laju sgt.cepat pedih pewot

so rasanya aku punya teknik makan dah terlalu kuno
laju dan nak cepat abis

padahal tak tahu nak g mana

hasilnya aku yang derita...so tgah train diri makan slow..

satu lagi perangai aku suka cakap laju especilly masa kerja..ntahlah
ari tu ada sesi pencerapan kat school..aku kan cikgu baru 
so aku ditegur agar tidak cakap laju..tapi ada sebab aku ckap laju coz..nak kejo masa...tu satu hal tapi aku memang kalau dah becakap

ok fine..kita buangkan perkara yang negatif dan betolkan sikap kita yang tak betol

k lah aku nak packing..nak balik umah dah.g mana?

adalah..merehatkan jiwa..wahhh..




BILA AKU TENGOK GAMBO2 BAWAH NI
aku sedar kualiti dan kecantikkan sama penting
bukan untuk produk je tapi manusia

ko cantik tapi ko tak malu ngan allah..tak cantik jahh
tapi ko buruk tapi ingat allah lebih baik tapi kalau buruk touch uplah
allah kan suka kecantikkan

aku faham apa aku cakap
n orang yang baca entry ni mesti bijaksanakan
so pepandailah ko
rasanya aku taip entry ni sambil tido
mamai



jom layanzzz
benda best for this decade


sedap..








BELI SHOWER GEL

semalam aku jalan2
singgah guardian beli shower gel cantik ni
RM12++
aku tak ingat..tapi beli sebab packaging cantik

so aku teruja









lawokan...barang murah tapi cantik
bukan beli sebab produk bagus..tapi oklah..


KASIHKUU..jangan jangan jangan
makan megi sampai abis nak sikit........


makan mee cup je..sebab tak berapa sehat nak g makan

meimei's toys\.. dulu2 masa belum kerja hari2 aku lap
dah busy ni aku jeling je hehehe



faveret... ntah kenapalah aku ni suka sgt ngan teh tarik..teh ais...




k lah geng
nak mengemas bye









No comments:

Post a Comment