Tuesday, December 10, 2013

KRISIS IDENTITI

MALAM NI RASA SUNYI..hahha gila macam pompuan meroyan

ok assalammualaikum

malam ni bukan nak jadi ustajah (indo dialek..usually they pronouns the z as j)
sori kalau salah ... aku selalu denga camtu

saje nak borak..

WAHAI MAK INCIK DAN PAK INCIK

AKU CINTA MALAYSIA..SERIUS AKU SAYANG MELAYU..
BANGSA AKU.. SEBAB PEJUANG KEMERDEKAAN YANG SESETANGAHNYA PEMIMPIN2 MELAYULAH AKU RASA KEAMANAN DAN KEKAYAAN YANG ADA SEKARANG NI )kekayaan itu subjektif ye tuan puan.

aku nikan tadak la kategori warak..tapi aku tahu mengumpat tu macam makan daging sedara mara sendiri..

korang aku cuba belajar untuk tidak menjudge orang
mungkinkah kerana kita dibesarkan dengan komuniti atau pemikiran yang agak petite atau halusinasi yang tinggi membuatkan kita akan cakap apa yang kita tengok

dari pegang rasa teliti sebelum melontarkan hujah

aku kadang2 frust ngan diri sendiri lebih lagi
apatah lagi sekaum

boleh tak jangan wish orang lain serupa macam awak kalau awak rasa orang tu tak sejiwa cam awak.. kita datang dari latarbelakang yang berbeza..makanan...citarasa..keluarga..ideologi..pengalaman..

i use to suit my self in ur surroundings and tak bermakna awak bagi kita tempoh yang sekejap..baru nak panas..pastu tak cantik kat mata awak .. awak terus kata kite tak malaysia..

oh kemon kemon..
janganlah kita hadap sangat to be truly malay kalau kita tak selami what is MALAY MEANS to ya

rasanya kalau buat research sesajalah kan.. malay ni sopan santun
berpantun bila bercakap
berkain batik berpelekat
syair gurindam puisi...

jangan kerana seseorang tu tak follow ur previous lifestyle sesuka hati jantung limpa u judge the person is not MALAY sgt

uishhhh itu sangat mengusik hati
i bangga i am malay to a malay parents
aku sanggup belajar bersilat berkeris kalau nak pertahankan hak bangsa aku

walau aku pompuan

tapi tak semena-mena... tanpa tanya kita dinilai
well its call meroyan kalau ku layans..lebih baik bercerita macam mana nak kaji cara pencegahan banjir atau how to increase the ability of babies brain

atau macam mana nak solat dengan rukuk dan sujud yang betol dari ko bercerita tentang seseorang yang ko rasa tak malaysia...

kau tahu ke aku suka pakai kain batik walaupun ikat tak betol..dalam erti kata lain selalu sgt berseluar sebab skang kan bahaya jadi berseluar lebih praktikal..selamat..pahamkan..

owh one more thing..kalau u tuduh i not malaysian... kenapa aku tak penah tgk ko pakai kain batik , kepala pakai selendang guna kain batik..duduk bersimpuh atas tikar bawak mangkuk bertingket-tingket sambil makan nasi cecah sambal belacan berlaukkan gulai tempoyak budu

JADI MORALNYA
walaupun kita tak cakap ikot loghat dan daerah orang lain (which is weirdo kinda things to speak something that not your usual language..memang orang pj cakap gini tak reti nak speak different melainkan hang kedahrian..or utara..i can.. but ur not..so please2 kalau aku nak bercakap ikot akulah..nak makan pe ikot akulah..

soalan meroyan : kenapa aku dijudge tidak malaysia kalau aku berpalazzo hitam ,berblouse rm20.00 bertudung pasar malam dan tak eat what u like to..

tak paham mentaliti sesetengah orang yang suke tengok benda2 kecil dari nak betulkan tajwid masa nak baca quran....atau nak tubuhkan ngo bergerak macam telekung projek yang mana dorang ni basuh telekung untuk petrol pam bagi keselesaan pengguna surau...

wallahualam~~~
saje renungan untuk peringatan diri sendiri

gambo sket malam ni

hajat hati nak dok atas buaian tapi takot terjatuh..al maklumlah

ko mampu bawak lesong batu gi camping
students aku mampu
ini lah malaysia mana pegi pun ada identiti

ye anak
peace memang dituntut

happy dok atas pangkin buatan
great

bawak periuk kenduri
syabas bette

kawad

till here
jzkk











No comments:

Post a Comment