Monday, December 16, 2013

CERITA ZAMAN DULU

HELLO SAPE TU??

mesti kita akan pakaI ayat tu masa angkat tipun rumah..alah tipun yang bentuk petak2..

kalau korang adalah pengguna tegar..bagi yang lahir pada tahun 1984, 85, 86
seangkatan dengannya.
yelah abang angkat nak tipun lah..akak angkatlah..secret admirelah...

last2 bil melambung ke 3 ratus dan sampai seribu lebih
time tu kira bnyaklahkan

sudahnya mak apak kita akan kunci nombor2 tipun tu pakai kunci kecik
ahahah such a kenangan yang boleh ingat sampai skang

time tu mana ada henpon kan.. kadang2 kalau dah sangap nak borak
g pondok tipun.. simpan syiling bnyak2.nak cakap lama lah katakan

paling sadis kalau telefon bertiang tu tak terima duit ko
tensen..haha

memalam kalau ko cari puvlic phone tu berbaris orang nak guna
sakitnya hati kalau ko adalah di barisan belakang sekali
dan akan rasa tak selesa kalau ada orang kat belakang
nak cakap pun kontrol2

ada gak yang boleh borak sampai 3 ke 4 jam.pakai kain pelekat.cangkung kat bawah pondok tu
dasat..
ada jugak public phone yang boleh terima miss called..alahai tak tahan

berlari aku masa tu bila tgk ada cam miscalled
ntah macam mana ntah functionnya..tapi masa tu dah upgrade tipun warna biru

dan tak lama pastu dah pakai henpon

bangga gila member baik aku masa tu pakai 3310
aku cemburu hokeh..tapi mak aku mana nak layan beli phone bagai
nganga je tgk dia pakai.kalau balik skolah tgu bas kat bus stop ada bas lalu...

haha bangga gila kalau orang dalam bus tu tgk member aku pakai phone
padahal bukan aku pun..dok sebelah pun jadiklah
caittt hina kowtt nak nampak hot punya pasal.

itulah cerita pasal hot stuf zman dulu
tak macam la ni..bagai2 phone.ko pilih je.tak mampu nak cash 2k
ko boleh wat ansuran..tapi aku takot sket bab ni

sebab ada certain place yang kenakan riba..kind of it
sebab harga sebnar kalau bayar cash tak sama dengan nilai gandaan bayar sebulan
riba kan tu?

tanaklah akhirat esok jalan dengan muka terseret pasal nak pakai phone punya pasal

better kita checklah.kalau aku salah fionee..sekadar pendapat


anak2 remaja yang tak dapat tgk public phone jap..cikgu google ada tak?


skang 90 peratus tak bleh guna secara baik kalau nak pakai.


takpelah.sebab semua penduduk malaysia aku rasa 90 peratus dah pakai tipun bimbit kan..siap 3 ke 4 buah seorang

tak komersial dah kot public phone...

tq google!


ni masa aku darjah 123 ada lagi kot
besi solid keras

ni yang ada sekarang...still ada kat umah aku
tapi sedih dah rupa parasnya

taraaaaaaa

3310 yang aku idamkan dulu.susah nak rosak pasal limited function
tet tet tretttt

harga asal rasanya dalam 7 ratus ke hape ntah
tak ingat

tapi memang best boleh main game cam puzzle jatuh dari atas tu
oh satu g benda yang aku rasa ada kaitan kenapa aku memilih aliran seni sebagai punca rezki dan ilmu yang paling suka aku tuntut



adalah...........................

setiap kali berborak kat telefon rumah , aku akan gunakan pen yang sepatutnya mak aku guna untuk catit notes ataupun tulis number telefon orang 

aku conteng dinding dan buat pelbagai lakaran
layan kot.oh kat situlah aku mengasah bakat melukis

dah akhirnya menjadikan aku cikgu seni

nampak tak? sometimes tiny things look nothing, until u discover it was the beginning

tak pecaya? lantak ko lah

salam selasa :)

semoga allah memberi berkat dah rahmat pada kita

jzkk


aloh2 bukan lensa axfar lah kalau tak de gambo kan

japss..layan gamba lama k


ni masa aku degree

berkumpul ngan kawan2 makan2 selfies

kenangan konvo ngan mimi

2 sahabat aku ni masa belajar
susah senang sama2

dorang ni baik sgt.aku ingat sampai bila sebab dulu masa diploma aku tadak pc
gila ko hari2 g cc wat keje
sian mak abah aku injek duit
dorang ni akan ingatkan aku buat assigment dan bagi pinjam lappy
u guys rocks..allah reward u babes

DAYAH N O'ON
2 lovely mother now

ni aku appear dalam dara.com

aku dulu asisstant kepada dr sara
so aku bagi talk for make up

happy moment
masa tu banyak pengalaman aku kutip

THANKS ALLAH

















No comments:

Post a Comment