Friday, December 6, 2013

AKU ORANG KAYA...DUIT BOLEH BELI SEGALANYA

tom yam sedap kong kong


SALAM 
OLA PEOPLE

lamanya tak hupdate kanss
rindoo nak update tapi kemalasan yang dah tahap kadang2 tensi
apesallah pulak.. asik ngadap fb..
eh korang bukan ngadap saje2 k.. i buat online bisnes

n order selalu masuk situ so kena always aware
customer tanya n pelbagai lah
SO BOELH KLIK SINI KALAU TERTANYA-TANYA 
INI BISNES ONLINE SAYA-BUAT LABEL BAJU

kadang-kadang aku rasa mampukah nak handel 2 keje
tapi dah allah datang minat meniaga aku rasa yang susah tu ok je
dalam erti kata sonok je..ada gak yang tak seronok bila customer marah kalau lambat atau sesutau yang tidak memuaskan hati khalayak

well bila dah setel rasa lega
n alhamdullilah customer ada repeat order...aku ni agak bz
yelah kerjaya as cikgu...bini kepada laki..anak kepada parents n in laws
so pembahagian masa adalah perlu

kadang2 sian kat meimei bila aku kena online atau buka lappy nak buat design untuk customer..tapi dia paham bini dia enjoy n he's ok

n hahaha sampailah dia kata sayang..... dengan nada bosan tengok tv sorang2 aku pun tutup lappy... ok done

sebab tulah bila meimei tadak kat umah aku keep on going buat laju2 so tak ganggu masa percintaan wahhh gediks..aloh korang pahamkan

day by day rasa nak kembangkan bisnes

pasni aku akan kuarkan produk clear plastic bag dan baju jenama sdr
harap adalah yang berminat  :)

bukan apa aku dulukan art students
rasanya sayang kalau ada idea dan minat tapi tak digenerate untuk dapat income yang xtra hasil air tangan sendiri..bukan jual peluh ek

tapi ideas yang praktikal... bila ada duit xtra macam2 perkara xtra leh buat
takot kan ko tgk ayat kat atas tu tapi tulah double meaning i guess

bukan apa..aku rasa zaman la ni... kita jangan ikut sgt pepatah lama..duit tak boleh beli segalanya..ubah sikit supaya lebih positif..

yelah ko fikir ek..joms verangan eh berdoa untuk menikmati bestnya ada duit
dan boleh buat pelbagai perkara

seandainyaku allah beri kesempatan aku berduit xtra : (means manyak2..terpulang pada judgement masing2 ya)

1.nak bina sekolah bagi yang tidak mampu n al quran base/ala2 sekolah pondok tapi cool pondoks school hehe

2.nak make sure semua orang tidak mampu ada makanan cukup zat

3.nak buat design and dirikan masjid yang super duper stuctural design

4.buat satu one stop untuk usrah...perbincangan..events muslimah...yang kawasannya very natural..ada hutan yang bersih..kuda..lembu2..biar tampak eksklusif..kedesaan inggeris gitu...

5.senangkan mak abah..mil..bagi orang gaji...life dorang cuma untuk ibadat n buat kerja amal..travel

6.aku nak  taja orang gi umrah and naik hajj

7.owhhh buat satu one stop untuk budak2 yang terbiar atau istilah tak suka teori di sekolah.aku nak buat skills center yang akan mengajar anak2 muslims n kalau ada non muslims nak join pun okeh...so bila belajar kat sini dorang akan ada kerjaya gempak..ala2 cam orang yahudi di mana students kat sana akan dapat good pointer and grade uni kalau dorang berjaya hasilkan produk jualan/meniaga masa belajar kat uni dorang

8.nak bukak one stop untuk anak yatims..balu supaya they can survive..many2 plans

9.nak tolong adik beradik sedara mara yang susah...bagi pelajaran pelajaran pelajaran

10.buka restoran :) supaya keluarga dan adik beradik n muslims boleh makan sedap2 and well surroundings



ITU IMPIAN AKU..10 JE AKU STATE dulu..terpulang pada masing2..if u think i am super ambitious n juih kat aku bila baca..tak apa..sebab selalunya bila tak suka itu kita dapat..so korang aku doakan dapat sama cam aku NAK dapat..
inshaallah...

semoga ia diproses menjadi doa dan dimakbulkan amin ~~~~   :)


jom tengok gambo 
namapun lensa axfar kan

ni lah label label baju..nak tempah boleh klik link kat atas

stickers

hang tag-gambo pinjam
ma mil ajaq masak asam pedas
sedap nak nangis ko

bawak anak2 sekolah ke sini..gain knowledge

teachers n staff

ntah hape2

this is cool place..u can only be here for about 15 minutes..no jumping..no running

ma cute students

hover aku di situ-teruja

jangan lari ini aku bukan giant...

the place of ma memory of life begin

this is cool

anak buah wedding
her age is same with me :)

qasidah by anak2 tahfiz
jzkk

ma pretty mother in law
puan seripah

makan time

the groom
nama same ngan ma hubby

welcome to the club azmil



well till here nanti rajin update lagi

jzkk


















No comments:

Post a Comment