Saturday, November 2, 2013

CINTA ? bahagiakah selepas kawen?

salam ahad

musti orang akan rasa geli geli kan kalau cakap pasal benda ni...gals..boys...

alahai admit jelah u olls penah feling cintun
and end up crush kat some one

well cite pasal love ni...I VE FOUND 1...mashaallah
allah is awesome

sending me ma truly love
kekadang over expose bout hubby such an annoyed
but seroiusly marriage life sebijik cam kau pegi kedai buah
penjual kata manis-manis semua kak...belilah...rasalah

kau pun makan buah yang penjual tu kopek  kupas lebih seswai heeh
makan2 manisnya...kalau g ngan laki ko pun bulatkan mata kat suami konon nak promote yang buah tu sedap...laki ko pun..ok belilah...simple..eh mana satu nak cite ni..buah ke cinta

hokeh2 back to track...

ada langsat
ada betik
ada rembutan
derian
manggis
pulasan
leci
anggor

macam2 buah ada macam tu juga jenis2 lelaki kat dunia ni...

rasa buah pulak ada beberapa jenis

ada masam
kelat
manis-nasib ko baiklah...rezki
pahit
yang berulat - haha
layu
hitam hitam macam dah busok


macam tu jugak perangai lelaki...macam2 pesen
apepun berbalik pada kita.... macam mana nak pilih
im not saying all mens are annoying....but back to their lifestyle

masa kawan ngan suami dulu.. aku rasa aku suka sebab...boleh cakap aku rasa ehheeh... bukan.. aku suka dia sebab he's kind of lembut bukan adik2 weh... tapi cam soft hearted kind lah jugak.. aku pulak nampak jelly tapi kasar

takot2 sg orang rejek pasal tulah aku boleh ingat momen2 indah cinta monyet
zaman jahiliyah... tapi sebab stok boifren taklah ramai cam org lain n masa kapel semunya pendek tak sampai sebulan 2... so aku rasa alhamdullilah..aku kawan ngan meimei almost 6 years haha lame tapi sebab sedikit kekangan kami kawen lambat sikit.. n now alhamdullilah kami dah bersama

well after kawen 1 year aku dok asing..living with my mum
n he work in JB
then dia kata dah berenti keje PINDAH...... n now aku dah kat sini

WELL back to mens mens mens

macam mana nak tahu dia lah kite nyer soul mate before kawin
aku pun tak dapat nak jawab

tapi itulah aku rasa be steady n get ready
go with the flow
kalau rasa best ko buat n tak datangkan mudarat
kalau rasa tak elok... avoid
tapi biasalah gaduh2 sikit mesti ada...yelah ingat tak masa kita mula2 belajar memandu asik2 silap je..tak tgk jalanlah..lupa tgk kri kanan

salah masuk jalan... kena hon berkali2 pasal salah masuk
aaahhh macamtulah sikit2 kaitan nya kalau dah kahwin

akan silap macam2 tapi silap macam2 tulah buatkan kita membetullkan ape yang salah

lama2 ko dah tahu apa nak buat macam mana nak handle
janji pegang satu benda redha allah bila suami redha

nak g keje salamlah suami
aku bukan chef tapi masaklah pape pun letakkan doa dan selawat sikit
mohon makanan sedap n jadi barakah untuk suami lebih cayang
ahhaha... ikotlah kalau ko rasa nak follow cara aku
ikotlah

tapi aku tak mampu g nak g salon hari2
mekap pakai mac.. baju lip lap depan suami
so itu jelah amalan kecik yang aku wat

bahagia tu bukanlah terletak 100 peratus pada apa yang kita buat atau fikir
tapi kalau HATI kita senang tenang~~~~~ APE kita buat pun happy

kegembiraan dan bahagia tu boleh create
macam tu jugak berkahwin... kalau sape kata kahwin ni ibarat perjudian
hahha memang taklah.... judi kan haram

tapi kahwin ni letakkan kerana allah...semua untuk allah
kalau rasan sedih dek perangai suami... ko throw back semula
kita pun tak perfect sebab allah nak uji kita balik atas kekilafan kita dulu

so be redha
life is not forever
segalanya nampak susah selagi belum capai apa kita nak
but once its done n u ve been through that hard level
korang akan kata

yeahhhhhhhhhhhhh

WHATS  NEXT   hahahaha... ini tujuan menguatkan hati dan mental
sekiranya terluka atau rasa disedihkan
tapi ingatlah .. ni ingatan tok aku jugak

hari2 yang tak ok akan berlalu
so chill lah....

ape pun may your day be cheerful
lastly aku sayang malaysia



ni layan lensa aku masa raya di maktab


with maths teacha cikgu lina

its raya peeps

duduk kat meja satay
haha heaven

alhamdullilah menang pertandingan kad raya among staff

depan rumah arwah opah n tok liki
banyak memori 

with students

raya di grik
lovely mak with her relatives

untill here

LOVE WHAT U DO
LIVE WHAT U HAVE
BE THANKFUL TO ALLAH

always


























No comments:

Post a Comment