Saturday, November 17, 2012

AKU GATAL?

salam ahad people lama tak hupdate

dah dekat 5 hari aku mengalami ketumbuhan ruam2 merah tapi tak gatal
so sape yang gatal?

ishhh ape ni alergik apekah?
g kinik dah semalam tapi doc kata kalo 3 hari lagi tak ok boleh g check lagi amek darah
ishh tatotnyer

meimei belikan air kelapa n paksa minum ishhh tensi
takpe istigfar balik pasal allah bagi ujian sikit dan failed
ya allah kuatkan iman ku dan tabahkan hati
walaupun tengok rashes yang tumbuh bak cendawan membuatkan aku ngeri tapi kuatkan hati pasal ada orang lagi teroks... muhasabh
inilah kifarah ya allah aku redha

semalam kami bedua g tengok movie skyfall owhh bestnya enjoying movie dengan boyfriend yang halal
kami enjoy jugak tapi cite dier a bit slow.. pada aku ok action like before more classy and the props all gojes lagi2 latar scene yang klasik alahai jatuh cinta
inilah aku.. kadang2 aku tengok jalan cerita bukan sebab pelakon 2 yang hebat menjiwai watak tapi aku lagi suke tengok scene yang pelbagai lagi2 kalo guna props dan scene zaman dulu or 60's atau 70's rasa macam balik ke zaman silam

maybe korang tengok movie or drama atas dasar cerita dan pelakon
honestly aku nak tengok props and rare scene, aduhai skayfall makes me fall in love
nampak classy and slow dramatic owhhh itulah romance bagi i
ahaks... tah hape2 kan tak leh nak describe kat kowang tapi cubalah g tengok and feel what i am
awesome!!

pagi ni masak mee kuah, meimei's seems enjoyed the meal tapi sakit perot sorilah sayang maybe i cooked it too spicy or he's not into breakfast so much tapi i m trying damn hard to make him had his breakfast always sebab he keep on skipping all the makan pagi and take it during lunch which its not good for his brain and energy..haha dah macam buat suami jadi bahan eksperimen tapi itulah niat nawaitu kena betul... yelah breakfast kan penting!!!

semua majalah cakap camtu... benda baik ape salahnya praktikkan.... yang tak baik nyer kalo tak ikot
tak gitu bedah limah

aishhh hari ni nak g kedai printing and masuk duit kete
mak pesan dari kl tolong bayar duit kete..ok mak angah g jap g
akak aku ada mengadu masalah.. now she's pregnant 8 month and handling little uzma baru 1 year 4 month and also also sometimes sometimes looking for her cute anak buah (a boy)

the boy was like go all over the house and the mummy is not watching him, and he get injured.my sister cam rasa bertanggungjawab and serba salah.she's tired yelah pregnant and jaga anak..jaga laki semualah.tapi aku kesian the boy injured and the mum suddenly not talking to my sista.and my sista get totally stressed by that.kowang rasalah betol tak aku cakap kat kakak aku supaya g minta maaf kat the mummy and speak the truth!!

pesan aku :
tengoklah anak tu 24 hours if can and the boy is too small tiny little people
he cannot claim the things is dangerous or not.even he's rounding in only house area(inside) but if u read or watch news on tv a lot of babies dies at home!!!!

mashaa'allah pleaselah mother father daddy mummy abah mak umi abi papa mak apak2 sekalian

DO WATCH YOUR KIDS WITHOUT ANY EXCUSES!!! once allah give the chances to have babies please please please jangan pandang ringan!!

kadang2 apa yang jadi kat anak kita itu satu teguran dari allah sebelum terjadi sesuatu yang lebih dramatik. jangan keep on blaming peoples even the people was at the scene.look at yourself please a baby couldn't think positive and negative stuff walaupun dorang ada akal.. but come onnnn they still kiddos...

kesianlan orang lain pun ada tanggungjawab.bila orang bercakap jangan cepat2 melatah atau marah, muhasabah diri coz orang tu pun tak perfect atau ada hal lain. dont put your HAKIKI responsibility towards people because u might never know what comes next.

ALLAH ITU MENGUJI... ingatlah malang tidak berbau
loves your love one!!!

barakallah.. bye nak masak




No comments:

Post a Comment