Saturday, January 26, 2013

BILA HATI DAH CINTA

SALAM U OLSS
hello

lama tak hupdate
xtiviti teman sekarang ni idok le banyak
melainkan koje umah dan keluo jejalan ngan meimei (husben ye)

okeh skang ni eh tak dah 2 hari menjoging
cari tempat nak aerobik or kelas aerobik tak jumpa la pulak area pasir berdengung ni
jenuh google
ada tapi kat larkin, oleh kerana PM kite ajak menggunakan duit secara berhemah (laki i pun suroh ehhe)

so batalkan niat pasal niat tak menghalakan ke sana
okeh so pendek kata bukan panjang yang kata

esesais lah ko di taman bunga aka kolam tempat orang mancing
well well okeh je joging jalan jalan kat situ pasal boleh tengok orang kat situ
bukan skodeng yek..pasal aku rasa istilah skodeng tu macam korang dok tepi lalang, tepi tempat yang orang tak nampak ko, atau dalam semak
sambil memerhati orang yang ko minat nak skodeng apa dorang wat

dan aku rasa ada satu pemandangan yang aku tak suke, aku keji actually
yelah sebagai muslim ade ke patut ko berpelukan ngan pakwe (aku rasa pakwe lah kot sebab as pengalaman aku kalau laki bini baik bermesra di rumah, di dalam bilik waima di mana pun selagi tak ada perkara pelik ko ngan laki ko wat pada pandangan umum khasnya warga 1 Malaysia

lantaklah korang nak wat ape..kan sah ikatan tu (terms n condoition k, lagipun dalam islam pun ada adab nak bercinta ngan suami di khalayak)

okeh back to story sebelum sampai kat satu point yang couple melayu ni, which aku rasa they are purely malay, bertudung, kuit sawo matang dan dress up gaya kebanyakkan gadis dan lelaki melayu i guess they are like me

masa aku lalu tu depa tak sedar, so bila sang arjuna yang super kacaksnya nampak aku terus dilepaskan pelukan makwenya dan bila aku sampai bebetool depan dorang aku pandang jew n geleng2 tanda protes... so aku berlalu pergi n niat nak pandang belakang... tengok2 kemain gelak beso dedua siap peluk2 balik.. astagfirullah...ampuni aku dan mereka ya allah

TU LAH BILA HATI DAH CINTA
janganlah begini, so makcik nasihatkan mereka berdua g lah nikoh, kalo tak mampu g keje mekdonel, ke kentaki ke... cri duit... kahwin
jangan kata nak peluk cecelah pokok kat pasar pun tak pe..berkasihlah korang

okeh bukan niat aku nak cerita benda tak elok tapi aku rasa we should highlight this...janganlah jadikn hijab tu pakaian kalau rasa attitude susah nak dihijab juga..untuk pedoman pada aku jugak...buat adik lelaki tu jagalah wanita itu semulianya dan make her just exclusive for u at home and pada girl tadi tu u are so so cantik save it for your big day k...

may allah gives us the very best... maaf yer ini hanya cerita santai untuk kita sama2 doakan kerahmatan ke atas orang lain n janganlah ada pemandangan camni kat taman, bebudak ramai, orang tua pakcik mokcik ramai...teenagers

just dont create this scene in our country.. respct others.. bangladesh, indonesian, myammar, laos... burmese ramai keje kat sini..so make them proud of our culture...and the most important part...your prestige attitude

makcik punn dalam proses belajar..belajar dan belajar
sekadar tanggungjawab sosial
nak tegur ko dah besar...hanya dapat kata dalam hati
masyaallah...semoga allah membuka mata dan pintu hati kita

akhir kata penat joging sempot mempot, sampai umah beli air tebu hilag panas
sampai umah jekk..meimei takde..tetiba terpandang sesuatu..oh meimei dah gantung langsir..tq sayang

rumah ku telah berhijab... salam petang semua

saya minta maaf kalau tak suke :P

No comments:

Post a Comment