Thursday, October 18, 2012

KU HARAP PELANGI RUPANYA HUJAN

SALAM JUMAAT PEOPLE

doakan semua org sehat sejahtera
ok ari ni aku nak cakap tentang kecundang bila kite nak sesuatu tak dapat............

kdang2 aku rasa n pk balik aku banyak mintak pada allah
tapi allah tak pernah mintak pape allah just need me to obey HIS word which all has been stated in quran

o allah
aku redha aku tahu segala yg kita tak dapat tu sebab allah nak uji uji uji
sejauh mana kita terima
sama ada dengan hati yang lapang selapang lautan luas
or terima sesempit2 fikiran... terima kata2 syaitan nirojim supaya tak redha dengan ketentuan

takot lah tergelincir tertewas dengan ujian allah. aku tanak fail, walau acapkali diuji
aku tahu allah turunkan ujian sebab allah tahu aku boleh hadap benda tu dan allah sygkan aku

biarlah teman walau kau cube menyakiti menghiris  hiris atas perkara yang aku tak suke
aku bagi satu lagu.... kenangan kite masa dulu2 ingat tak???

aku tak ramai teman rapat tapi aku ada 2 3 orang jewww... so andai hatiku disakiti tak mengapalah allah menguji kita
sangat ingat ape yang kak bb cakap. allah akan uji kita melalui org2 yang paling rapat dalam idup kite
so syaitan tu ape lagi bila kite berduka dia akan try cucuk so dont gve any chance
LETS FIGHT.make it dissapear

contoh paling senang untuk fight ialah dengan meningati nikmat2 yang allah telah beri pada kita selama nafas kita masih dipinjamkan rasa kita yang masih tajam dan segalanya yang masih ad

jauh di sudut hati mungkin terluka kecewa marah sedih hampa frust tapi cube baca sifat2 tu balik bukankah sebagai muslim kita patot jauhi sifat2 tu. jadi dengan rendah hati dan tanak pk yang bukan2 saya maafkan anda kerana saya tahu walaupun tangan kita dicucuk duri halus pun dikira allah nak ampunkan dosa inikan sesuatu yang kta rasa sakit kat dalam :)
moga2 melalui perkara ini saya pohon allah lapangkan hati dan hidup saya dan hubungan kita akan terus panjang. kita sedang diuji teman.. tahu tak?

ingat lagi masa kecik2 dulu ada perkara yang kita takleh control
aku dulu sempat dihantar ke sekolah agama which alhamdullilah walaupun masa tu tak berapa paham tapi bile dah umo2 cenggini i know my parents was awesome sebab bg i peluang belajar kat situ

ok back to story... adalah sekali tu semua murid2 kena berdiri atas kerusi, untuk sesi menjawab ngan ustaz. bukan menjawab cakap tapi soalan pastu baru ko boleh balik ngan riang ria

aku ternampak sorang minah cun ni ngintai buku so aku pun rasa dengan bengang..integriti lah konon
ape ni main tgk2 buku mana aci babe
seingat aku lah ada aku sound dier.. tapi dengan izin allah tetibe time turn aku nak jawab...seyes sumpah tak tgk buku pun tgah2 konfiden menjawab buku aku terselak kena kipas angin siling

ya allah seyes pastu aku plak kena sound dan dituduh cube menipu
aduhai.... sedihnya hati..itulah allah nak uji.walaupun kadang2 kita nak kata kite tak buat tapi keadaan yang jadi camtu.so aku diam je sbb aku rasa aku tak salah and minah cun tadi tunjuk muka lawyer menang kes!! fine hahaha sampai skang aku ingat walaupun masa tu baru darjah 5

oh lagi satu aku ni memang kuat bercakap... pot pet pot pet lah org kate....ni cite mase sekolah kebangsaan hehe sekolah ptg darjah 4 kot.. kami semua kena buat homework masa tu dalam keadaan senyap sepi..senyapp sgt2.. aku pun fokus wat homework sebab semua org pun camtu so malulah kalo aku main2 kan.kena bajet best jugak...

dengan tetibe nama aku kena jerit AXFARRRRRRRRRRRRRRRRRRR
mak aih terkejot aku dibuatnyer
ape aku buat ni? semua tengok aku satu kelas alahai ape aku buat ni
cikgu tetibe jerit kat aku..... aku pandang cikgu, cikgu pandang aku... aik aku pun diam jew tunggu saat nak kena... kena? apa aku wat?

cikgu tu tgok aku betol2 dia wat muka blurr dia tanya kenapa aku bercakap
ya allah sekali lagi sumpah saya tak bercakap.... semua orang macam pelik cikgu tetibe panggil nama aku macam marah... dia terus diam bila aku kata mana ada saya cakap...
cikgu terus diam buat tak tahu..... mungkin dia silap kot
tak apelah cikgu.... kalo ckgu tak wat camtu, mungkin saya tak belajar dalam hidup ni ada macam2 ujian kan. terima kasih cikgu... itulah antara cerita2 yang buat saya kuat untuk pk yang hidup ni diuji walau kite takde kaitan kdg2 it looks weirdo but kind of funny...

pendek kata..bukan tinggi kata ye
bersabarlah walau ape pun ujiannya... kerana satu je aku pegang kuat2 rapat2 kejap2 dlam minda

SESUNGGUHNYA ALLAH S.W.T SENTIASA BERSAMA DENGAN ORANG2 YANG SABAR

salam jumaat yang barakah
take care peeps!!






No comments:

Post a Comment