Monday, October 22, 2012

PAGI YANG SEJUK AMAT

SALAM people

wahhh bangun pagi2 ni sejok bangat
seyes... nak bangun pun cam sejuk
lepas g tolet ok sikit... antar mei g keje.. kat pago je lah... masuk umah n pk nak masak pew'
yelah lunch hour meimei balik so i have to prepare things to eat
vukanlah i masak sedap sgt tapi mei suke makan kat umah... ape yg suke i pun tak tahulah

tapi dari dulu dia memang susah makan.kalo tak kena ngan selera tak yahlah ko ajak2
payah aishhhh macam manelah nak dok or studi kat obesi payah makan
mau kurus kering budak sorang ni.... meimei pesan soh aku g econsave. hurm trylah to ingat all the jalans

nak masak hape eh???? ok ingat2 sambal udang ala makan untuk dua orang.ari tu kami tipon mak kat kuala kangsar, i pun tanpa segan dan silu tanya mak macam mana nak masak sambal udang.. hokeh mak pun ajar (mak mertua) tapi korang tau tak mak mertua i veri the coolest dia takan tgk ko macam ko tak pandai dia akan ajar sungguh2 looks like she's happy to teach n aku senang bangat kayak gitu.. lepas mak ajo2 kat tipun n dia rasa aku susah nak paham then mak kata... takpe esok mak pegi sana mak ajar bebtol2 setakat ni masak je untuk boleh makan yerr.. owhhh sayang mak ketat2 c mane nak cari mak awesome cam tue... well dok sini ajar i banyak benda which aku kena try jugak buat... contoh cam hari tu..

korang mesti ada benda2 yang korang tak  ok or geli dalam idup korang.. entahlah mungkin tu benda yang aku susah sikit.. aku penggeli pada satu benda n meimei paksa aku buat.. aku seyes nangis sambil buat.. geram pun ada tapi aku tau dia nak aku learn to accept things by my own takmo geli2.. dulu duduk ngan abah, abah akan take over benda yang aku tanak wat. n now meimei tak kompromi no no dia pakse babe.. GERAM tapi aku kena jugak ishhh suami ku ni!!

jap lagi siap2 nak g econsave beli barang basah untuk makan today n sampai hari khamis.awal2 meimei dah remind kat aku... beli takat khamis je pasal kita nak balik kl.okeh dear.terus mata bulat pasal hepi nak jumpa mak abah n nak amik Uzma n akak kat melaka... rindu kat si tomei mama :)
nak tengok progress dia setakat ni.. iu dier kate kalo g super market memane diar akan angkot semua barang2 penuh kat tangan then heret merata.aku dapat bayangkan perangai dia... n semua customer kat situ tengok akan kata kuatnyer.. anak sape lah ni.. dia akan buat muke tak tahu n tak takot langsung ngan orang.ohh rindunyer tomei...

owhh tetiba tertgk tv..MHI tayang visual muzium Terengganu.. best woo ntahlah pada aku yang sgt2 crazy about arts especially tradisional items ni aku rasa best muzium is muzium kat Terengganu kot oh awesome.boleh buat ko khayal jemah.. struktur bangunan barangan dan dan dan makanan kat sini.walaweh best2!! mei cakap nak g terengganu end of this year tak tahulah jadi ke tak.rindu nasi dagang di pasar pagi Dungun.dap nyerrr asli dan grand bangat!

pagi yang sejuk n rindu kat mak n abah



 
Aishhh sedapnyer ikan fresh ni babe.. kat mane ni? jap aku tanya meimei
digoreng cepat rasa hebat mane nak dapat



 
sambil makan sambil tengok laut. sonok babe





 
saje senget kan.. eh tipoo dah adjust tapi till takpelah kan
ni sambal udang para pelancong yerr







cicah lauk tepi laut yummy yummy





WELL KOWANG HAVE A LOVELY TUESDAY
be happy

bye

 










No comments:

Post a Comment