Tuesday, October 16, 2012

SEMALAM YANG TELAH LAMA BERLALU

OH MALAM

syahduu je kan bile malam tanpa ditemani ibu tersayang n abah yang tersayang
ingat masa kecik2 dulu malam2 macam ni masa akak belum kahwin aku belum ade boipren pun masa tuee... kami adik beradik seramai 3 orang ni akan tengok tv sama2..
entahlah masa tu tak pk pun satu hari kami akan terpisah jauh dari rumah mak

sekarang aku di johor
akak di melaka
adik bongsu kami ashraf belajar di perlis

owhhh i miss the old days.. kalo waktu camni kakak aku afzan akan masak something contoh ayam drummet nugget daging goreng or kentang gorang letak garam banyak2

berebut kami makan... tengok plak cite tv3 uiii bestnyerrr waktu tu
tapi kalo ada ashraf susah sikit nak tgk cite peberet pasal dia akan konker n ngamok kalo kami tak ikot channel yang dia nak tgk. rasa nak lempang laju2 je tapi kenangkan badan dier yang ketak2 hahah lemak yang berketol sebenarnye dan ketinggian dier yang akan buat aku cam citer lawan2 tu kalo hero pendek n lawan dier tinggi... org tu pegang kepala jeww yang lemah tu tumbuk angin la jawabnyer.. so aku malas nak layan... :P

u know what.. kalo ader lawan bola lagi aku meluat... kena paksa sekali tgk...eyyy tensi
tapi sampailah satu masa aku tgk tv sorang2... eh ngan mak berdua.. dah tak rebut ngan sape2 pasal citarase sama... nampak kan aku dah veteren...

aku nak jew cakap kat bebudak yang ada adik beradik hargailah masa2 yang korang ada bersama famili sampai satu ketika kalo masing2 dah kuar i mean duduk ngan laki/bini masing2 masa tulah ko rasa cam aku rasa..waaaaaaaaaaaa... aku yang jauh ujung melesia...

teringat kat abah..abah aku berniaga kat pasar malam, malam baru balik... kami adik beradik selalu tunggu abah.. abah akan bawa balik makanan extra.yelah kawan2 abah baik..dorang selalu bg food n kami akan makan..tapi banyak sgt selebihnyer masuk fridge :)

mak aku keje. so after isyak dia tido dulu...tunggu abah balik kol 12 malam.mak aku ni kan aku tgk dalam setahun 365 hari adalah 2 atau 6 kali jew dia tetido n termiss urot abah... hari2 lain memang itulah part time dier malam2... gigih kot aku tgk.boleh ke aku jadi cam mak? cam abah? meniaga jauh di area Klang.. 40 kilometer babe pegi balik... sampai umah letih.. masa muda2 dulu, waktu aku sekolah rendahlah balik malam abah mesti makan nasi. mak masak sambal ikan bilis petai ngan ikan rebus goreng... ai tumpang sekaki makan ngan abah... seronoknyer..susah nak jumpa abah...after subuh kuar g pasar n malam baru balik baru jumpa.. so dapat makan ngan abah tengah2 malam satu kenikmatan :)

sesuatu yang aku tak dapat rasa lagi sekarang coz dah dekat 10 tahun since aku sekolah menengah ke hape tak ingat abah dah tak makan nasi malam2 lagi.mak tak bagi... HEALTH CONCERN!!!

so tak adelah acara makan2 malam lagi.mak mesti bising kalo dia tengah tido tersedar aku tengah cedok nasi... sampai skang heeheh

ketika ni aku ngan meimei jew dalam umah.nantilah ye i citew g sebak pulak campor ngantuk..
oh tadi we just sent baby shakir akrar pi kinik.shakir anak Mal.meimei's fren kat sini.. he's so adorable tapi demam.dia tinggal ngan mummy dier jew.daddy dier kat seremban so kami seronok sangat dapat antar shakir pi kinik,terasalah macam anak sendiri.. eheheh verangan anak org.. nway thanks for the feeling ya Mal :)

semoga shakir akrar sembuh.. i  tanya mal akrar tu meaning yer ape and she said same like iqra' means BACA... owh cool..memang kenalah nama ngan orangnyer.... shakir pandai jew sesuaikan diri tak nangis pun duduk ngan kak affa..heheh aunty affa....

k lah korang i nak wat kopi untuk laki jap... ade ke ari tu dier tanye.. wak tak pakai kain batik ke?
ahaks... aku bukan jawab pakai ke tak pakai.. aku cakap tak reti ikat n dier konpiusi tgk jawapan aku..pastu aku buat senyuman paling manis untuk dier..heyy untuk dier hey untuk dier (gaya najwa latip)

owhh adakah laki i ni pendekar dari zaman silam atau lelaki melayu terakhir...terok kan aku.. nak tak nak kena balik pj rembat kain mak.. aku siap pk nak letak getah kat kain buat cam kain baju kurung..ehehhe senang tak lucut..boleh ke jemah??

boleh lah suke ati ilah velog i.. eh kain batik i.. k lah merapoo dah ni

nite assalammualaikum guys

2 comments:

  1. tq kak bb
    u taught me kan... thanks for support2 kak bb
    u make me stronger :)

    ReplyDelete