Tuesday, October 9, 2012

SELALU TAK BERSYUKUR

Pagi ni rasa syahdu sgt... jatuh gak air mata wanita iii

mana taknya tadi tengok MHI alahai tak tahan tengok baby yang sakit saraf otak kalo tak silap
tengok ibu dier menangis dengan penuh kekuatan

kalo lah aku di tempat dier...macam mana?
kadangkala aku ni selalu lupa nikmat allah beri
masih ada makanan tempat tinggal dan kaum keluarga serta husben yang memahami

tengok orang yang ditimpa kesusahan aku jadi sedar betapa allah itu boleh mnguji kite
membuatkan kita terjaga dari zon selesa

diuji sakit.. miskin... dan kesedihan hati
ok mungkin kite rasa kita sedih kalo apa kite nak tak dapat atau lambat.. actually aku selalu ingatkan diri aku setiap kali aku nak sesuatu tapi tak dapat time tue jugak i just let it be
coz reali2 allah akan replace with good stuff

macam sekarang alhamdullilah hidup ni ketika ini dengn rasa rendah hati aku syukur walaupun aku bukan dari keluarga yang kaya raya atau dapat husband yang jutawan tapi hati mereka ok
entahlah takot jugak kalo dilahirkan dalam keluarga yang tak ikot cara islam yang sebenarnyer entah aku ok or ko as a muslim

haihhh entahlah di kala usia yang dah makin banyak ni selalu rasa takot
takot pada penciptaku pada mak abah yang tak sempat ku balas jasa
belum bertemu kerja yang sesuai hati selalu berdetik..lama lagikah aku disini?

aku sedih sedih sedih tengok baby ADAM... menatapnyer aku melihat kebesaran allah
walaupun perit seribu kepayahan si ibu setia melayan anaknye..aku terkenangkan mak aku
aku tak tahu mampu ke aku jadi macam mak aku...koraang semua jom doa kan kesejahteraan baby adam and ibunya

sesungghnya doa itu lebih tajam dari sedekah
so mari berdoa mari mari... kalau berkemampuan kita bersedekah.. sedekah untuk membantu....
bantu kita sendiri dan ketika ini yang pastinya untuk baby adam




Noraisah Mohamad Malena (ibu Adam)

Maybank 161136331818

CIMB 02040007292201
 
aku ambil gambar ni dari blog seorang blogger niat hanya nak membantu
boleh tgk kat sini yer
semoga allah membantu keluarga ini dan semoga adam sihat seperti kanak2 lain
amin~~~~

No comments:

Post a Comment